terça-feira, 19 de junho de 2012

Atualizando, mais uma vez, o blog da Teacher.

Bem, semana antes das provas (apesar do 1o bimestre já ter acabado, oficialmente, semana passada), senti-me levada a adiar as minhas por causa da semana dos jogos internos. Os horários estão reduzidos em 15 minutos, sendo assim, fico com sagrados 30 minutos a menos para aplicar minhas avaliações bimestrais com as minhas "crionças"...;0)

Pense em dois meses que se passaram rapidinho. Ainda tive que viajar para o Fórum e ainda peguei uns feriadinhos e imprensados logo nos dias de minhas aulas... Afe! Fora o bendito fantasma da greve nos rondando de novo. Desta vez, já disse: Não entro! Acho deveras precipitado. Na anterior ainda acatei por um mês, mesmo adiantando uma aula aqui e outra acolá e pagando outras (vencidas e não cobertas por atestado porque, se a cada enxaqueca que eu tiver, for ao médico, tenho até receio das prescrições! Ave Maria, Nsa Sra!)

Okey. Hoje saí quase 9h para deixar a pimpolha na escola. De lá, ia adiantar meu Pilates (que estava marcado para o período da tarde mas, vai coincidir com o horário tardio das aulas de hoje, adaptado para os JIs. Afe! Não é que na hurry de hoje de manhã esqueci-me da bolsa pessoal, com carteira de documentos e dinheiro. Ô, pressa sem futuro.
Solução? Voltar para casa, ainda debaixo de chuva (pois é, saímos de casa sob uma chuvinha chatinha e perigosa, por causa do trânsito e de alguns "blessed drivers" que insistem em correr com pista molhada), sem documentos, sem dindin e, como as aulas da tarde só começam às 15h hoje, deixei o Pilates lá para o fim do fim da tarde e vim atualizar contas a pagar, provas a terminar de elaborar, correções proteladas para por em dia, blogar, limpar caixa de e-mails e cuidar um pouco da casa, também!

Então, deixem-me atualizar algumas fotos, pedidas pelos alunos, de aulas passadas, nas quais, graças a Deus, aprendemos e nos divertimos muito, ao mesmo tempo.
Aula para a turma 2.202.1M. Levamos um aeromodelo nosso, e o meu amado companheiro matou a saudade da época de teacher, dando aula de motores e aerodinâmica básica para eles. Somente a atividade que ficou em inglês. Que pena que Mô não cumpriu com nosso acordo de casa. Apenas explicar na língua-alvo da aula!

Demos um jeito para que alguns alunos participassem cinesteticamente na aula. 

Quase que desmembramos nossa caixa de ferramentas para que cada um pudesse levar algo pro campo de futebol. KKK. 

Vista frontal do aeromodelo. Nesse dia, perdeu o trem-de-pouso no meio-fio ala direita do campo. Estava sob a grama alta. Não vimos.

EYES ON THE SKY!

Shadow of the aircraft model...Follow up and you´ll se the craft itself!!! It´s about to land.
By the way...segue abaixo parte do texto 01 da nossa avaliação e o link, para vocês (da turma 2.202.1M) irem adiantando a leitura dele.

Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Model_aircraft
(...)

Flying model aircraft

A free-flight hand-launched glider.
Generally known collectively in all its forms as the sport and pastime of aeromodeling, some flying models resemble scaled down versions of piloted aircraft, while others are built with no intention of looking like piloted aircraft. There are also models of birds and flying dinosaurs. The reduced size affects the model's Reynolds number which determines how the air reacts when flowing past the model, and compared to a full sized aircraft the size of control surfaces needed, the stability and the effectiveness of specific airfoil sections may differ considerably requiring subtle changes to the design.
Flying model aircraft used in the range of different aeromdeling activities can be placed in one of three groups:
  • Free flight (F/F) model aircraft fly without external control from the ground. This type of model pre-dates manned flight.[8]
  • Control line (C/L) model aircraft use cables (usually two) leading from one wing to the controller. A variation of this system is theRound-the-pole flying (RTP) model.
  • Radio-controlled aircraft have a transmitter operated by the controller, sending radio signals to a receiver in the model which in turn actuates servos which manipulate the model's flight controls in a similar manner to a full sized aircraft.

[edit]Construction

(...)

Jet and rocket

Miniature jet turbine
Ducted Fans Early "jet" style model aircraft utilized a multi-blade and high pitched propeller (fan) inside ductwork, usually in the fuselage of the aeroplane. The fans were generally powered by 2 stroke piston engines that were designed to operate at high RPM. Early brands of these units were the Kress, Scozzi, and Turbax, among others. They generally used 0.40 to 0.90 cubic inch displacement engines, but Kress made a model for engines as small as 0.049 (1/2cc). This basic fan-in-tube design has been adopted very successfully for modern electric powered "jet" aircraft and are now quite popular. Glow engine powered ducted-fan aircraft are now relatively uncommon.
Turbine engines A major development is the use of small jet turbine engines in hobbyist models, both surface and air. Model-scale turbines resemble simplified versions of turbojet engines found on commercial aircraft, but are in fact new designs (not based upon scaled-down commercial jet engines.) The first hobbyist-developed turbine was developed and flown in the 1980s by Gerald Jackman in England, but only recently has commercial production (from companies such as Evojet in Germany) made turbines readily available for purchase. Turbines require specialized design and precision-manufacturing techniques (some designs for model aircraft have been built from recycled turbocharger units from car engines), and consume a mixture of A1 jet fuel and synthetic turbine engine or motorcycle-engine oil. These qualities, and the turbine's high-thrust output, makes owning and operating a turbine-powered aircraft prohibitively expensive for most hobbyists. Jet-powered models attract large crowds at organized events; their authentic sound and high speed make for excellent crowd pleasers.
Pulse jet engines, operating on the same principle as World War II V-1 flying bomb have also been used. The extremely noisy pulsejet offers more thrust in a smaller package than a traditional glow-engine, but is not widely used. A popular model was the "Dynajet". Due to the noise, the use of these is illegal in some countries.
Rocket engines are sometimes used to boost gliders and sailplanes, such as the 1950s model rocket motor called the Jetex engine. Solid fuel pellets were used, ignited by a wick fuse. Flyers mount readily available model rocket engines to provide a single, short (less than 10 second) burst of power. (US?)government regulations and restrictions initially rendered rocket-propulsion unpopular, even for gliders; now, though, their use is expanding, particularly in scale model rocketry. Self-regulation of the sport and widespread availability of the 'cartridge' motors ensures a future.
(...)
Ok...source given!!!
Dica dada, uma parte desse BIG TEXT será usada, okey! O outro texto é SURPRESA!
Kisses da teacher Mercy!

Agora preciso ir...já guardei roupa passada, já comentei em facebook, já baixei música para aulas e algumas coisas mais.THANKS GOD!!!
See you, lovely folks.
May God keep on blessing and protecting us, and His Guardian Angels, too.Amen!!!
;0)

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